zaterdag 29 december 2007

Another year over

2007. Het zit er zowat op. Na de kerst mag je dan gaan terugkijken op zo'n jaar. Ik vind dat moeilijk. Zoals zo vaak zou ik zeggen dat het jaar dat voorbij is gegaan, qua muziek geen onaardig, maar ook geen bijzonder jaar was. Maar ja, wat is dan wel een bijzonder jaar geweest?
Ik heb in ieder geval genoten van optredens van o.a. Lucinda Williams, Malcolm Holcombe, Wilco en Bruno Deneckere. Ik heb bovendien prachtige platen beluisterd, zie mijn lijstje op altcountry.nl.
Daar staan, wat cd's betreft, ook wel weer een paar flinke teleurstellingen tegenover, maar het is een beetje zurig om die hier te gaan opvoeren.
Grootste verrassing was het broeierige You Did This To Yourself van de groep Cortez Del Mar, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze plaat al uit 2005 stamt. Verder was het gezamelijke optreden van NQ Arbuckle, Justin Rutledge en Luke Doucet op het Take Root-festival een verademing. Drie songschrijvers die, als ze geen eigen liedje vertolkten, vol overtuiging meededen op de nummers van de anderen. Heerlijk. Zie hieronder Luke Doucet: Broken One.

of luister naar NQ Arbuckle's You Look Like A Wreck







We gaan 2008 weer vol goede moed in. Ik kan nu al verklappen dat er in januari in ieder geval weer een retegoeie plaat uitkomt van een groep uit Georgia.

Geen opmerkingen: