zaterdag 31 mei 2008

Vol verwachting (deel 2)

Enige weken geleden startte ik mijn bijdrage aan deze weblog met een stuk waarin ik vol verwachting was over de aankomende cd's van Warner Hodges en Dan Baird. Ik kan inmiddels melden dat beide cd's nagenoeg niet uit de cd-speler geweest zijn (per toerbeurt natuurlijk). Een ieder zal mij geloven als ik zeg dat beide cd's (en vooral die van Dan Baird) magistraal zijn. Luisteren zou ik zeggen!

De ene verwachting is ingelost, maar een volgende staat al weer voor de deur. En wederom een bijzondere: de tweede solo cd van Scott Kempner (na zijn eerste Tenement Angels uit 1992). Scott Kempner is bekend als gitarist van de fabuleuze Dicatators en natuurlijk als leider van de Del Lords een band waarin hij samen zat met Eric Ambel (bekend producer van o.a. Bottle Rockets en o.m. ook gitarist bij Steve Earle). Kempner raakt met zijn muziek altijd de randen van de roots. Zijn grote stadsrock heeft altijd invloeden vanuit country, blues, gospel en soul.

Of zoals hij zelf op zijn myspace-pagina zegt: "All of which brings me to SAVING GRACE, a new solo record, the first thing Ive ever done that I feel completely 100% about. It is who I am, for better or worse. It features no other guitar players, but it does feature several of my pals on all the other stuff. What can I say; its a rocknroll album; actually its a ROCKNROLL album, if that means anything to anyone anymore. It sure as shit means something to me. Hopefully, the ghosts of all my heroes will come dancing right in your living room; and hopefully it has a place right here in 08, as well. American guitar music. RocknRoll. Dont Tread On Me".

De drie nieuwe nummers die op de myspace-pagina te horen zijn, beloven veel goeds. Ik heb de cd inmiddels, in afwachting van de verschijning ergens in juni, aan mijn wish-list op Amazon toegevoegd. Intussen dood ik de tijd op meer dan aangename wijze met Dan Baird and Homemade Sin en Warner Hodges.

Geen opmerkingen: