zaterdag 10 mei 2008

Vol verwachting

Bij deze eerste post die ik voor het altcountry weblog mag schrijven wil ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben vol verwachting. Binnenkort verschijnen twee cd's waarvan mijn hart nu al sneller gaat kloppen.


Allereerst de solo-cd van Jason & The Scorchers gitarist Warner E. Hodges. De cd is geproduceerd door niemand minder dan Dan Baird, die ook meespeelt en aan één nummer als componist een bijdrage heeft geleverd. Als dat geen garantie is voor dampende rootsrock, dan weet ik het niet meer.

Op 12 mei staat de langverwachte nieuwe cd van Dan Baird zelf op de rol. Sinds Buffalo Nickel uit 1996 is er behalve wat live cd's en een cd met demo's en b-kantjes (en natuurlijk de 2 cd's van de supergroep The Yayhoos (met o.m. Eric Ambel)) geen studioplaat meer van Dan Baird verschenen. En wat wil het toeval (hoewel, toeval bestaat niet): in de line up van Dan Bairds band Homemade Sin vinden we Warner Hodges weer terug. Voorwaar, alweer een garantie voor dampende rootsrock.

Via Warners Myspace is van beide cd's al een voorproefje te horen en ik moet zeggen, ik kan niet wachten.

Alsof het allemaal nog niet genoeg is treden Hodges en Baird deze maanden samen op en ook Jason & The Scorchers, naar ik aanneem zonder drummer van het eerste uur Perry Bags die door ziekte is geveld, geeft een aantal optredens aan deze kant van de oceaan. Helaas vinden al deze happenings plaats in de UK of in Scandinavie (en een tweetal optredens in Zwitserland). Was er nu echt geen tourpromotor te vinden die deze bands naar de Lage Landen durfde te halen? Ik zal mij de komende weken moeten troosten met de cd's.

Geen opmerkingen: