donderdag 29 mei 2008

Barefoot Jerry op Criminal Records

Ik heb geen idee waarom, maar ik stond vanavond zomaar opeens met de elpee Watchin' Tv van Barefoot Jerry in de handen. Een hele mooie plaat uit 1974 van een groep studiomuzikanten uit Nashville die samen een band waren begonnen. Eerst maakten ze muziek onder de naam Area Code 615 (het netnummer van de regio) en daarna als Barefoot Jerry. Tussen 1971 en 1977 maakte de band zes elpees, die ergens op het kruispunt van countryrock en southern rock te plaatsen zijn. Vooral heel bijzonder waren de arrangementen, terwijl er ook iets van de Beatles in doorklonk.
De elpee die bij me in de kast staat is een heruitgave op het Britse Criminal Records, maar gelukkig wel met de originele hoes. Ik trok het vinyl uit de binnenhoes en zag toen tot mijn verbazing dat het op beide kanten voorzien is van een verkeerd label. Daar staat namelijk O'Keefe van Danny O'Keefe en tevens 'The Houdini Series'. Was ik helemaal vergeten. Ik keek nog eens op de achterkant van de plaat. Onder het logo Criminal Records las ik de slogan 'The label you can't trust'. Dat was dan op mijn exemplaar wel heel letterlijk te nemen. Toeval of was dit een practical joke die op alle platen van Criminal Records is toegepast? Ik heb geen idee. Wie weet hier meer van?

Geen opmerkingen: