"Levi's zit tegenwoordig tussen het ouderwetse cowboygevoel en mode in, en dat is een gevoelige balans. Ga je te veel naar het oude gevoel, dan wordt het saai. Richt je je te veel op mode, dan heb je een merk dat ook weer helemaal uit kan raken." Dat zei marketingdirecteur Werner van Gansbeke van Levi's in een artikel in Volkskrant Magazine dat handelde over de moeite die de oudste jeansmerken Levi's, Lee en Wrangler moeten doen om bij te blijven.
Denim biedt voldoende stof voor een lange verhandeling over het streven naar onafhankelijkheid dat met het dragen van (bijna versleten) jeans kracht wordt bijgezet. Zonder jeans geen rock-'n-roll. En zonder dat ouderwetse cowboygevoel geen countryrock. Omdat ik me een leven zonder spijkerbroek en (zwart) spijkerjack niet meer voor kan stellen een klein eerbetoon aan denim. Met dank aan Guy Clark.
donderdag 17 januari 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten