dinsdag 11 maart 2008

Hey, Tyler

Wij van Alt.country struinen regelmatig het internet af om nieuwe, onbekende en interessante artiesten en bands te ontdekken. Zeer bevredigend is het dan dat de artiest of band enthousiast reageert op het verzoek een cd op te sturen, die wij op onze beurt als het even kan enthousiast recenseren. Dat levert aandacht op, terwijl de verwoede platenverzamelaar in mij erg vaak een fraaie cd aan zijn verzameling kan toevoegen. Het mes snijdt aan twee kanten, heet dat dan. Het loopt ook wel eens anders.
Rond de jaarwisseling deed ik zo’n verzoek bij Tyler Ramsey, die op het punt stond zijn cd A Long Dream About Swimming Across The Sea uit te (laten) brengen. Tyler reageerde direct: ‘Hey, I would love to send a copy out. I'll be over there with Band Of Horses soon. Keep in touch - Tyler.’ En inderdaad, Tyler is naast solo-artiest ook gitarist in de Band Of Horses. Interessant. Maar interessant of niet, die cd plofte maar niet op de mat, dus stuurde ik na vier weken een ‘modest reminder’. Opnieuw was Tylers reactie alert en enthousiast: ‘Hey, maybe it got lost. Told them to send you another. Let me know – Tyler.’
Kijk, dan vertrouw ik het niet meer; alleen door artiesten toegezonden cd’s verdwijnen namelijk in de post, gekochte cd’s nooit. Dan loopt februari alweer op zijn eind. Maar weer eens gemaild, nu met het dreigement dat ik hem dan gewoon koop bij een mailorder en hem dan natuurlijk niet recenseer. Dit alles op een vriendelijke en invoelende toon, mij wel toevertrouwd. Die dekselse Tyler reageert onmiddellijk: ‘Hey, honestly have no idea what happened. The cd got sent twice. Oh well, I will be there soon, in a few days or something.... hope to see you at the show. Take care – Tyler.’
Hoezo twee keer verstuurd? U snapt dat ik uit rancune natuurlijk niet naar het Band Of Horses-concert ging om Tyler te ontmoeten. No way. Wel bestelde ik Tylers cd, die nog in februari, hoewel betaald, op de spreekwoordelijk mat plofte. Binnen tien dagen had ik hem, die cd. Een recensie schrijven ga ik natuurlijk niet; dat heeft Tyler niet verdiend. Hoef ik u ook niet te vertellen dat A Long Dream About Swimming Across The Sea een écht geweldige cd is.

Geen opmerkingen: