woensdag 30 april 2008

Passief?

Het is alweer enige tijd geleden dat ik op wat voor wijze dan ook een bijdrage aan deze fraaie site heb geleverd. Een gemis? Is voor mij geen relevante vraag. Wel is het zo dat ik over de jaren heen (sedert 2005, naar ik meen) met erg veel plezier (& ook veel passie) mijn beste beentje heb voorgezet voor Altcountry.nl. Echter, het is een hobby, en soms is het zo dat hobby’s even (of voor langere duur) weggeduwd worden door andere prioriteiten. Privé- aangelegenheden; werk of zelfs andere hobby’s. Het begrip vrijwilligerswerk laat zich in die tijden lastig omschrijven. Kortom, de aflopen maanden heeft de voetbal (U weet wel, dat spelletje waar 22 leeghoofden amechtig achter een bal aan hobbelen….) de boventoon gevoerd. Het (mede)besturen van een voetbalvereniging in nood valt niet mee, kan ik U zeggen. Maar goed, de degradatie is een feit, en de selectie voor komend seizoen heeft inmiddels het gewenste niveau gekregen; een beoogd kampioenschap kan én mag derhalve niet uitblijven, hoewel: het blijft voetbal, en dus maar een spelletje. Geen muziek, die periode? Zeker, alleen weinig tijd om daar over te pennen. Wel veel gekocht & veel gezien, dat wel. En ook: nog heel veel wat aangeschaft & gezien dient te worden. Om met dit laatste te beginnen: woensdag 14 mei: Eric Brace (Last Train Home)/ Peter Cooper & donderdag 29 mei: Grayson Capps in Transvaria te Den Haag. Tussendoor op zaterdag 17 mei ook nog: Lucero in het café van het Patronaat te Haarlem (vooraf de proloog van Olympia’s Tour in Wassenaar…) en ook nog Timesbold (fantastische cd, die nieuwe….), eveneens in Haarlem. Daarnaast hoop ik tijd te vinden, dit naast het aanvaarden van een nieuwe werkkring, om naar die recent aangeschafte en verkregen cd’s te luisteren. Voor de goede orde: ik koop (dit tot afgrijzen van mijn eega) veel meer dan dat ik krijg. Wat moet er zoal in de cd- speler de komende tijd? Nou, Marie Sioux; Phosphorescent; Patrick Bloom; David Munyon; Blaudzun; Boris McCutcheon & The Saltlicks; Luke Doucet; BoDeans (ook een vergeten schijf van Absinthe; Sammy Llanas uit 1998); Fred Eaglesmith; Seth Walker; de betreurde Sean Costello; The Rhythm Chiefs; The Felice Brothers en niet te vergeten: Hayes Carll en meer dan de helft van wat ik gemakshalve maar even vergeet. Ook heb ik diverse fraaie dingen ‘gezien & dus gehoord’ de afgelopen maanden: Joe Henry (zie: http://www.altcountry.nl/jhenry.htm); Alela Diane en Devotchka op Motel Mozaique; Sam Baker en vele anderen op Blue Highways; het meer dan leuke festival van Crossroads in Bergen op Zoom (met o.a. Okieson en Malcolm Holcombe); Willy Vlautin en Chuck Prophet in Leiden en gisteren nog Oh Susana & Luke Doucet (wat een gitarist); Dirtmusic (Chris Eckman); White Sands (als immer: fraai!) en John Dear Mowing Club (ook zonder Dick Zuilhof: klasse!) op het leuke BinneNach- festival in onze residentie. Vraag dan maar tot slot: ben ik nou echt passief geweest, de eerste maanden van 2008? Dacht van niet. Ik heb zelfs nog heel veel geschreven: vooral (voetbal)beleidsnota’s, maar dus even geen recensies. Of ik me daarvoor dien te excuseren, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat van alle hobby’s muziek mij veruit het meest bekoort, maar dat het maken van keuzes soms verrekte lastig is. Mijn cd van dit moment is in ieder geval Ill seen, Ill sung van Timesbold. En dat sv Deltasport gedurende seizoen 2008/2009 maar kampioen mag worden, dan is die ‘verloren’ tijd aan dat stommetje spelletje ‘soccer’ uiteindelijk toch niet voor niets geweest.

Geen opmerkingen: