dinsdag 15 april 2008

Lost Highway

Gods wegen zijn ontegenzeggelijk ondoorgrondelijk, maar die van de platenmaatschappijen ook. Zo snap ik niks van het promotiebeleid van de Nederlandse tak van Universal, in het bijzonder hun benadering van de Lost Highway-releases. Johnny Cash, Lucinda Williams, Ryan Adams, oké, daar willen de dames en heren van Universal nog wel wat energie in steken, maar releases van Lost Highway-acts als Golden Smog en Glenn Phillips moeten het in Nederland zonder enige promotie stellen. Bij navraag meldde mijn contactpersoon dat als Altcountry.nl recensies wilde doen, we toch gewoon de cd’s konden kopen? Tja, da’s lekker goedkope promotie. Het zat me niet lekker, kon het niet geloven. Dus nam ik contact op met Lost Highway in Amerika. De dienstdoende medewerker kon het ook niet geloven. Volgens hem deed Universal Nederland promotie voor alle Lost Highway-releases.
Dit lot nu is ook Hayes Carll beschoren. Zijn Trouble In Mind is net verschenen op het toch prestigieuze Lost Highway, maar ik kreeg weer eens nul op het rekest bij Universal. En dat terwijl de Altcountry.nl-scribenten stonden te trappelen van ongeduld om kennis te maken met Trouble In Mind. Dat is heel voorstelbaar want het is een geweldige singer-songwritersplaat voorzien van een prachtig organisch muzikaal decor. De productie is in handen van het best bewaarde geheim van Nashville: Brad Jones. Hij bracht bovendien vrienden mee als de gitaristen Will Kimbrough en Pat Buchanon, ervaren rotten als Dan Baird, Al Perkins en Alt.country’s favoriete drummer: Lisa Pankratz. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de prachtige nummers – wat ik dan ook op deze plek niet ga doen.

Geen opmerkingen: