vrijdag 4 april 2008

Huisconcert?

Een paar weken geleden was in bezig met het organiseren van een huisconcert. Het zou het tweede optreden worden in Huize Vogel. In april 2007 was de primeur weggelegd voor de Texaans/Italiaanse Vanessa Peters. Op haar website had ik gelezen dat zij ook optredens thuis deed. Toen duidelijk werd dat zij voor een aantal concerten in Nederland zou zijn, was via Myspace het contact hierover gauw gelegd.
Het was een succes. Gezinsleden vonden het leuk om een echte zangeres te ontmoeten, vrienden en familie hadden een gezellige avond en zelf was ik erg tevreden over het feit dat ik zoiets voor mekaar gekregen had (jaha, een kinderhand is gauw gevuld).
Maar met het tweede huisconcert ging het mis. Matt Bauer, van wie ik een grote fan ben en met wie ik zo nu en dan een kattebelletje uitwissel, zou naar Europa komen. Eerst een paar weken in de band van Alela Diane en daarna zou hij wat solo-optredens doen. Een datum was bijna geprikt, maar toen bleek dat Alela D. hem een aantal weken langer nodig zou hebben. Weg datum, weg huisconcert. Jammer, erg jammer. Een kleine troost is dat ik hem op 12 april zal zien in Tivoli/de Helling, als begeleider van Alela Diane. Da’s ook de moeite waard, temeer daar de ook door mij bewonderde Mariee Sioux in het voorprogramma zal optreden. Daar kijk ik nu wel naar uit.
Inmiddels zijn ook de eerste contacten gelegd voor een huisoptreden in september. Ik verklap hier nog niet om wie het gaat. Ik geef een kleine tip: het gaat om een Amerikaanse singer/songwriter die vorig jaar een cd uitbracht op een Nederlands label. Wie het goed heeft, mag gratis naar binnen. Als het doorgaat…
Hieronder een filmpje van Vanessa Peters, niet van bij mij thuis overigens.



Vanessa Peters treedt in april een flink aantal keren op in Nederland, zie de agenda

Geen opmerkingen: