zaterdag 29 november 2008

Lucinda Williams en de hoer

In een wel erg merkwaardig stuk van Lomans op de Altcountry website heeft hij het over de nieuwe cd van Lucinda Williams. Ik zal u niet vermoeien met zijn merkwaardige hersenspinsels (ik zou zeggen: lees het stuk) over mannen die hoeren willen redden. Ergens in zijn geest legt hij een verband tussen dat gevoel en de muziek en teksten van Lucinda Williams. Haar nieuwe cd Little Honey kan geen meesterwerk worden, want Williams is verliefd (ja echt, hij schrijft het zo op). Lomans draait daarbij het nummer Plan to marry voor zijn vrouw ("kijk schat, Williams is bezet, ik hoef haar niet meer te redden en ik wil ook niet met haar getrouwd zijn en nu kunnen we weer samen naar haar muziek luisteren, want haar teksten zijn nu ook voor de getrouwde vrouw"), een proeve van het feit dat mannen geen rol meer spelen in het leven van Williams. Lomans redenatie is dus dat getrouwd zijn gelijk staat aan geen rol meer spelen, zo komt natuurlijk die mythe dat Americana muziek voor gescheiden mannen is in de wereld. Lomans luistert trouwens wel erg selectief naar de teksten, ik zou hem aanraden nog eens naar Honey Bee te luisteren (en vooral de tekst even te laten inwerken): met een beetje goede wil kan hij daar zijn hoer-fantasieen ruimschoots in kwijt. Om hem te helpen: "Now I've got your sweetness all up in my hair"en "I'm so glad you stung me, Now I got your honey, All over my tummy" (laat zijn vrouw het maar niet horen!).
Intussen geniet ik van weer een mooie gloedvolle cd van Lucinda Williams (die, ik wil Lomans er maar even op wijzen, ook ten tijde van haar vorige cd West verliefd was, sterker nog,verloofd!). Lomans wil ik aanraden een ander slachtoffer te zoeken voor zijn fantasieen.

Geen opmerkingen: