woensdag 1 oktober 2008

Vakantie- ontdekkingen !!

Eindelijk een paar weken vrij; eigenlijk de eerste periode vrijaf van dit jaar. Klagen? Nee, dat niet, maar ik was er wel aan toe (tegenwoordig heet dat: ‘ik moest er echt even tussenuit…’).
Maar goed, ik ben er niet tussenuit geknepen, want ‘gewoon’ vanuit (of in..) huis wat doen is voor mij al meer dan voldoende; verre reizen liggen achter mij, en die reizen die ik eventueel nog wil doen…. tja, die komen wel…
Tijd om op te ruimen, ook. Nou, daar ben ik tot op heden onvoldoende aan toegekomen. Aan ontspannen daarentegen wel. Zag Brent Best in Paradiso en de middag voordien de eerste overwinning van mijn cluppie: 5-0! (afgelopen zaterdag werd die lijn voortgezet: 0-2 winst!). Zag ook prima rolprenten als Calmo Caos en Lake Tahoe in het filmhuis, en ik mag zaterdag gelukkig weer van vrouwlief naar Groningen: Take Root. O ja, en komende donderdag in Huize Vogel ook nog Alastair Moock. Lijkt mij ook iets om naar uit te kijken. Zo ook naar de volgende zeges van Deltasport en naar diverse andere concerten die vet omrand in de agenda prijken. Zoals: Micah P. Hinson (nog niet ontdekt door AC?); Rod Picott met Amanda Shires (vooral voor de laatstgenoemde; het oog wil ook wat…); de cd- presentatie van Shiner Twins, en ook twee avonden Crossing Border. Ik heb het niet slecht, geen reden tot klagen. Zeker niet omdat op zeseneenhalve minuut afstand lopen Café de Hommel Tokyo Rosenthal (vr. 17/10) en Jake la Botz ((za. 25/10) heeft geprogrammeerd; gratis voor niks. En, dat spreekt mij al echte Hollander natuurlijk eveneens aan. Houd ik tenminste wat pecunia over om mijn enige slechte eigenschap te kunnen botvieren: het aanschaffen van cd’s! Nee, downloaden is er hier niet bij; de echte cd’s, dit in de echte hoesjes of digipacks, daar gaat het om! Laatste aanwinsten: ESP (Easton; Stagger & Philips) > fraai!; Rodney Crowell > erg fraai!; Blue Mountain > erg goed! en ook nog Otis Gibbs > bijzonder fraai!. O ja, en Micah P. Hinson (en gelijk ook zijn vorige cd’s, natuurlijk).Vrijwel elke week dient de ‘platenkast’ herschikt te worden; alles op alfabetische volgorde. Zo kan het ook gebeuren dat je cd’s in handen krijgt, die je nog niet gedraaid hebt of eigenlijk al lang uit het ‘oor’ bent verloren. Aangeschaft en nog niet beluisterd o.a.: Tim Grimm en Marc Broussard. En ook: JJ Grey & Mofro en NQ Arbuckle. In de categorie lang niet gedraaid: de eerste van Ron Sexsmith (z’n nieuwe is ook niet slecht…) en werk van Lucero; Dolorean (Hannibal, MO !!) en Centro-matic. Waar een paar weekjes vrij al niet goed voor kan zijn. Ook ‘gevonden’ en nooit gedraaid (althans, ik herinner me het absoluut niet…) een cd van een hier te lande zeer onderschatte songer/songwriter, Kevin Gordon geheten.
De cd heet Cadillac Jack’s #1 Son, en dateert uit het gezegende jaar 1997. Luister, indien ook ergens onder het stof in Uw collectie, eens naar track 4: Lucy and Andy Drive to Arkansas. En leg dan Deeper Shades van JW Roy eens in de speler, en dan om precies te zijn de titeltrack. Toeval? Laten we het hopen…. Vakantie, een periode om rustig tot inkeer te komen én om mooie, muzikale (her)ontdekkingen te doen.

Geen opmerkingen: