woensdag 22 oktober 2008

Café de Hommel




Als ik wel eens gekscherend beweer dat het ‘dorp’ Vlaardingen, het dorp waar ik geboren & getogen ben, als het om muziek (of andere kunstuitingen) gaat bevolkt wordt door louter cultuurbarbaren, dan dient dat natuurlijk gerangschikt te worden onder het kopje (misplaatste?) humor. Er gebeurt hier eigenlijk zeker het nodige op cultureel terrein. Dat het dorp sportief gezien in het slop zit, vooral als het om de volksport numero uno gaat, tja, dat is dan weer een ander chapiter. Toch hoop ik komende zaterdag na een potje voetbal kijken aansluitend ook Jake LaBotz te kunnen zien. In Café de Hommel. Toen ruim anderhalf jaar geleden het plaatselijke leugenaartje gewag maakte van het initiatief om van voorheen Café Van der Valk (bruine kroeg met biljart) een muziekcafé te maken was ik wel wat sceptisch, maar inmiddels weet ik wel beter. Prima initiatief! In coöperatie met ondermeer het plaatselijke boekingsagentschap http://www.blueskantoor.nl/ is men er bij de Hommel namelijk in geslaagd om vrijwel wekelijks leuke avonden te vullen, dit vaak met een bluesy karakter. Nu wil het geval dat ik met het klimmen der jaren de blues steeds meer ben gaan waarderen. Dus: 1 + 1 is twee. Na afgelopen vrijdag Tokyo Rosenthal (soms blues, voor het overige zeker pakkend) te hebben mogen zien, en al even geleden The Rhythm Chiefs, is het dus zaterdag Jake LaBotz- time. Na een winstpartij op de groene mat (kunstgras, deze keer…) heb ik hopelijk ook een mooie bluesnight, met deze zanger/acteur (vol ‘geplakt’ met tatoeages) uit New York, in het verschiet. Zijn laatste schijven zijn zeer te pruimen. Het gezellig aangeklede de Hommel overigens ook.

Geen opmerkingen: