dinsdag 7 oktober 2008

Signs Of Life

Op de website vergeleek ik onlangs Austin Collins met Chris Burroughs. Aangespoord door deze vergelijking pakte ik maar weer eens het werk van Burroughs uit de kast en duwde Trade Of Chains in de speler. Mooi, erg mooi, net als de herinneringen aan 1991, het jaar dat Burroughs' tweede plaat verscheen. Chris Burroughs' vierde en laatste soloalbum, Loose, dateert alweer van acht jaar geleden. Met uitzondering van Hardpan, het nogal mislukte samenwerkingsverband met Terry Lee Hale, Todd Thibaud en Joseph Parsons, hebben we volgens mij geen teken van leven meer gehoord van de man, al zag ik hem in die tussentijd nog wel een keer optreden. Maar waar zou hij nu uithangen? Ik weet het; een zinloze vraag. Veel meer zin heeft het te genieten van zijn geweldige platen. Trade Of Chains is, vind ik, zijn beste, met fantastische, swingende rootsrockers als 'Skeleton Radio', 'Trade Of Chains' en het weidse en beeldende 'Here Today'. Al is wat mij betreft het sleutelnummer van de plaat – en om meerdere redenen – het omineuze 'Signs Of Life'.

Geen opmerkingen: