dinsdag 16 september 2008

Therieau


Ook deze muzikant huldigt het principe 'Nee, ik stuur geen promo naar Altcountry,nl'. Opnieuw jammer. Wat had ik graag in een wat breder verband de aandacht willen vestigen op Mike Therieau, maar helaas is hij verdoemd tot de Altcountry,nl-weblog. Jammer voor de man. Of misschien ook wel niet omdat hij nu het Alt.country-ontleedmes moet ontberen. Voordat ik dit solodebuut – Living From A Suitcase (2006) – kocht, had ik al heel wat cd's in de kast staan waar Therieau aan meewerkt.
Ga maar na. Hij zat samen met Bart Davenport in The Loved Ones, welke band ik ooit in Paradiso de legende Wally Tax zag begeleiden; hij was bassist in Mover, die in 1998 een geweldig swingende countryrockplaat afleverde; en de man zit in de Wasted Days, de begeleidingsband van de fameuze Dave Gleason. En ja, dit solodebuut mag er beslist wezen. Op de grens van countrysoul, southern rock en countryrock – met hier en daar een spetterende gitaarsolo – is Living From A Suitcase beslist een album om uit checken. Meer zeg ik er niet over.

Geen opmerkingen: