zaterdag 13 december 2008

SLobberbone is dood, leve Two Cow Garage

Indachtig de nieuwe opzet van Altcountry.nl begin ik vandaag alvast maar aan een recensie op de blog. De cd die ik wil bespreken is 'Speaking in cursive' van Two Cow Garage. Hun 4e cd inmiddels alweer en wederom geproduceerd door plaatsgenoot Brent Best, bekend van Slobberbone. Slobberbone maakte naam met haar gruizige americana. Two Cow Garage volgt die trendsetters op de voet. Daar waar Slobberbone na twee cd's die duidelijk hun roots in americana hadden zich meer richting rock bewoog, doet Two Cow Garage hetzelfde. Hun vorige cd, Three, was al een stap van de americana weg en 'Speaking in cursive' doet er nog een stapje boven op. Er is echter een groot verschil: Slobberbone gleed wat mij betreft af naar rock en Two Cow Garage lijkt juist met iedere cd weer beter te worden. Er blijft een vleugje americana door hun gruizige rock heen waaien, maar de muziek is meer een melting pot van verschillende invloeden (rock, pop, beat, country, soul) die met smaak gebracht worden. Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar Two Cow Garage zijn hun 'vaders' voorbij. Prachtige cd, grote kanshebber in het lijstje (dat volgende week op deze plaats te zien zal zijn) over 2009

1 opmerking:

Anoniem zei

Sorry, er komen veel bands uit Denton, Two Cow Garage echter niet. Columbus, Ohio. Niks meer, niks minder.