zaterdag 30 augustus 2008

Downloaden

Je kunt tegenwoordig niet ongestraft op vakantie gaan, want je mist van alles. In de tijd dat ik op vakantie was, zette één van mijn helden, Paul Westerberg, zijn muziek op het web ter downloading: 49 minuten muziek onder de titel 49.00 voor slechts $0.99. Natuurlijk had ik de vooraankondiging gelezen en lag er een mooie post-it bij mijn computer om me er na de vakantie aan te herinneren. Wat schetste bij terugkomst echter mijn verbazing: de download bij Amazon was alleen voor US-residents en was ook al weer disabled. Dan maar naar de andere site waar de download ook voor de rest van de wereld verkrijgbaar was: www.tunecore.com. Maar ook daar was de download niet meer te verkrijgen. Zonder opgaaf van reden was de download alweer van het web gehaald. Nergens een mededeling, zelfs op de Paul Westerberg site die ik altijd raadpleeg is geen definitieve verklaring te vinden. Een zwaar teleurgestelde fan blijft achter...

Geen opmerkingen: